tag:blogger.com,1999:blog-5467126147988850422.post8577991710669033916..comments2024-02-09T17:10:36.800+01:00Comments on Blog rowerowy - KochamRowery.pl: Seniorzy na drodze: wykluczanie niebezpieczeństwa vs niebezpieczeństwo wykluczeniaUnknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-5467126147988850422.post-52991131857937259542014-09-02T18:57:00.717+02:002014-09-02T18:57:00.717+02:00Ciężko odpowiedzieć na to pytanie, bo żaden z nas ...Ciężko odpowiedzieć na to pytanie, bo żaden z nas nie jest prawnikiem. Ale z tego co słyszy się w mediach, coraz częściej po prostu odbiera się prawo jazdy kierowcom, których zachowanie w rażący sposób zagraża bezpieczeństwu, a ich postawa nie rokuje zmiany zachowania. <br /><br />Problem w tym, że prawa jazdy nie można ot tak sobie odebrać - dzieje się to dopiero po wypadku czy złapaniu kierowcy na jakimś bardzo niebezpiecznym manewrze. Być może jednak byłaby jakaś szansa, aby w ten sposób ograniczyć zapędy Pani ojca?<br /><br /><br />Pozdrawiamy!KochamRowery.plhttps://www.blogger.com/profile/01389997701929987590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5467126147988850422.post-2872797741107455452014-09-02T18:52:12.068+02:002014-09-02T18:52:12.068+02:00Ja rozumiem intencje autora i to, że każdy z nas c...Ja rozumiem intencje autora i to, że każdy z nas chciałby być w pełni sprawny przez 100 lat i dłużej, ale… No właśnie, ale jest granica, poza którą starsi ludzie stwarzają już zagrożenie. I tak naprawdę nie wypracowaliśmy jeszcze sposobu, jak niewelować takie zagrożenie, bo jak wpływać na seniorów?! A to przykład z mojego życia: U mojego ojca wraz z pierwszymi oznakami demencji pojawiła się agresja i niesłychana nerwowość, a jeździć chce. Przetłumaczyć mu się nie da! Miał już 2 stłuczki, mama boi się z nim jeździć. Prosiłam policjanta, żeby z nim porozmawiał, ale ten mówi mi od razu o ubezwłasnowoleniniu. Ale ja nie chcę go ubezwłasnowalniać, tylko żeby już nie siadał za kółko, a to ubezwłasnowolnienie jak czytam „może nastąpić tylko z powodu: choroby psychicznej, niedorozwoju umysłowego albo innego rodzaju zaburzeń psychicznych”, cyt. http://www.eporady24.pl/ubezwlasnowolnienie,artykuly,4,58,310.html To mi się wydaje o wiele za wcześnie, a z drugiej strony ojciec absolutnie nie powinien jeździć autem, na rowerze również. Stwarza zagrożenie dla siebie i dla innych. Czy ja mam na niego pisać jakieś donosy, cz co?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00698395258769635269noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5467126147988850422.post-4205663410804578452014-01-28T07:55:13.663+01:002014-01-28T07:55:13.663+01:00Miałem jeden - na szczęście niegroźny w skutkach -...Miałem jeden - na szczęście niegroźny w skutkach - wypadek, kiedy jechałem do pracy i potrącił mnie pan w wieku 60+, wyjeżdżający z podporządkowanej w biały dzień. Jeśli chodzi o prawa jazdy: jestem za okresem ważności 5 lub 10 lat, oczywiście każdy egzamin ma weryfikować znajomość aktualnego PoRD. Poza tym, sugeruję jako środek doraźny - do momentu osiągnięcia równowagi transportowej podobnej jak w DK, DE, NL itp., gdzie gros kierowców jeździ również na rowerach - przeprowadzanie części zajęć na kursie PJ z użyciem roweru w ruchu miejskim, aby kursant mógł z perspektywy siodełka poznać wyprzedzanie na gazetę lub wymuszenie pierwszeństwa na przejeździe.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5467126147988850422.post-75549329826067886922014-01-27T22:27:19.279+01:002014-01-27T22:27:19.279+01:00Z perspektywy siodełka nie spotkałem się koło w bl...Z perspektywy siodełka nie spotkałem się koło w blachę z kierowcą w podeszłym wieku, jednak uważam, że skoro z wiekiem wszystkie zmysły ulegają stopniowej degradacji, to czemu i czas reakcji takiego kierowcy nie miałby ulec pogorszeniu. Zdecydowanie jestem za wprowadzeniem okresowych badań np. co 5 lat od 60 roku życia oraz co 2 lata po 70 roku życia. <br /><br />Z perspektywy kierowcy samochodu, spotkałem się z tamowaniem ruchu, zmianą pasa bez kierunku czy hamowaniem do 5 km/h podczas skrętu przez osoby starsze. Dodatkowo widziałem też wjeżdżanie na pasy bez uprzedniego zatrzymania się, wjeżdżanie na połowę pasa z podporządkowanej i zatrzymanie się na środku, czy inne niebezpieczne sytuacje. Nie zabraniam osobom w podeszłym wieku prowadzenia samochodu, jednak uważam, że nie każda osoba się do tego nadaje z takiego czy innego względu. Nie każdy ma potrzebny refleks, uwagę, spostrzegawczość, dalekowzroczność czy koncentrację potrzebną do prowadzenia samochodu i mówię tu także o młodych, początkujących kierowcach.Na Rower! Bloghttp://na-rower.comnoreply@blogger.com